Passa al contingut principal

Toll: la nova exposició de Nefer Rovira al Museu del Càntir d’Argentona

 El 19 de setembre s’inaugura al Museu del Càntir d’Argentona l’exposició Toll, la nova proposta artística de Nefer Rovira. Un projecte que neix de la relació íntima de l’artista amb la natura i el pas del temps, i que ens convida a contemplar la bellesa en allò fràgil, erosionat o en transformació.

El llenguatge dels materials

En aquesta mostra, Nefer reprèn la seva recerca al voltant de la matèria. Utilitza pigments minerals, terres, fustes trobades i restes orgàniques que el temps i els elements han anat modelant. Aquests materials són treballats amb tècniques com la pintura sobre fusta, les incisions, el gravat, el collage i l’assemblatge escultòric, donant lloc a peces que conserven l’essència del seu origen però també una nova vida transformada per la mà de l’artista.

A Toll hi trobem superfícies que semblen sediments, empremtes que recorden petjades d’aigua o d’animals, textures que evoquen pedres i arrels. Cada obra és alhora gest i memòria, matèria i símbol.

Un diàleg amb Rostoll

L’exposició Toll té continuïtat amb Rostoll, que s’inaugurarà al Museu Arxiu de Llavaneres el 3 d’octubre. Mentre que Toll se centra en l’aigua, els dipòsits i la permanència, Rostoll posa la mirada en la terra, en allò que queda després de la sega i en el cicle vital dels camps. Dues mirades que es complementen i que ens ofereixen un recorregut per la manera com Nefer Rovira dialoga amb la natura i el seu entorn.

Una invitació a mirar

L’obra de Nefer Rovira demana temps. Una mirada lenta que s’aturi en les textures, en els detalls, en el silenci que cada peça desprèn. És un treball que ens connecta amb la natura, però també amb la nostra pròpia memòria i fragilitat.

Us esperem a la inauguració de Toll el 19 de setembre al Museu del Càntir d’Argentona.


Organitza:




Esther Vilanova Rovira 

nefer.comunicacions@gmail.com

Tots els drets reservats ©

 

Entrades populars d'aquest blog

L'ànima de la fusta: el nou material creatiu de Nefer

El temporal Glòria, que va assotar les costes catalanes fa uns anys, va deixar moltes seqüeles al litoral del Maresme. Però, per a Nefer, aquells troncs arrossegats pel mar, abandonats a les platges, no eren només restes d'una tempesta, sinó un material amb una història a explicar. Els troncs desgastats, marcats pel salnitre i el pas del temps, van esdevenir per a ella una oportunitat per transformar la destrucció en art. Nefer va recollir aquestes peces de fusta amb la intenció de donar-los una nova vida. En el seu taller, aquests troncs van passar per un procés de creació que buscava extreure'n l'essència més pura. Les fustes van ser cremades, polides i encerades, treballades amb una cura especial per ressaltar la seva textura i el seu color natural, alhora que es rebutjaven aquelles de formes anecdòtiques que no aportaven res a la narrativa que volia construir. La seva visió no es limita només a la forma natural del material; el seu interès va més enllà, explorant les ci...

Admiració pel romànic

La fascinació de Nefer per l'art romànic: l'Orant de Pedret com a font d'inspiració Nefer ha trobat una connexió profunda amb l'art romànic, una forma artística que, segons ella, està “feta a mida humana.” Aquesta simplicitat, lluny de ser una limitació, esdevé un pont directe entre la terra i el cel, dues forces que es troben en equilibri en les seves obres. L'art romànic, amb la seva força expressiva i la seva manca de pretensions, ha estat una font d'inspiració constant per Nefer, influint en la seva forma de composar i en la manera en què presenta les figures en les seves obres. Un exemple clar d'aquesta influència és la peça  "Flor de Pedret" , una obra inspirada en l'Orant de Pedret , un personatge pintat en una ermita preromànica del segle XI a Sant Quirze de Pedret, al Berguedà. L'Orant, amb els braços estesos i envoltat d'un cercle decorat amb motius en zig-zag, projecta una connexió entre el món terrenal i el diví. Aquest elem...